Blog

19 April 2023

Moeten wij ook niet een podcast maken?

Grote kans dat die vraag in jouw bedrijf voorbij is gekomen. En het antwoord is: “Ja, dat is een goed plan.”

Je moet je echter wel beseffen dat een podcast meer is dan een goedbedoelde hobby. Te veel podcasts klinken alsof ze zijn gemaakt voor de lokale radiopiraat. Wat microfoons neerzetten, beetje babbelen, een inside joke tussendoor en publiceren maar.

Maar een podcast die je als bedrijf publiceert, is onderdeel van je identiteit, net als je personeel, je logo, je commercial, brochure of advertentie. Een professionele benadering is essentieel om als bedrijf succesvol te zijn met podcasting.

Voor wie maak je de podcast?

Podcasting kan een uitstekende manier zijn om je verhaal te vertellen en mensen te informeren en te vermaken. Maar voordat je begint is het belangrijk dat je bepaalt voor wie je de podcast gaat maken en wat jij ze te bieden hebt. Maak een duidelijke keuze! Als je probeert iedereen tevreden te stellen gaat er uiteindelijk niemand echt plezier aan beleven.

Begin met het einde: wat wil je uiteindelijk bereiken met je podcast serie? Ontwikkel een concept dat gericht is op een vooraf bepaald resultaat binnen een duidelijk omschreven doelgroep. Op die manier produceer je een podcast die echt toegevoegde waarde heeft voor het publiek dat je wilt bereiken!